FREKKE TELEFONSELGERE

13.05.2016 @ 09:36 i Blogg 0 kommentarer

.
 

Jeg vet at det å være en telefonselger også er en jobb, de er bare mennesker som alle andre, mennesker som trenger penger til livets mange utgifter. Men er det virkelig nødvendig å være så frekke på telefonen? For jeg tror helt ærlig talt ikke at de får solgt noe mer når de er frekke.

For litt siden fikk jeg telefon fra et selskap som lovet meg billigere strømpriser enn det jeg har i dag. Damen på telefonen startet rimelig høfflig

- Hei, er jeg kommet til Malin Lauritsen?
- Ja men så flott, jeg lurer på hvordan strømselskap du bruker i dag?
- ja, for det jeg kan tilby deg nå er fastpris på strøm året rundt, og det sparer man penger på spesielt om vinteren

Vel å bra sa jeg, men jeg er litt spesiell, jeg liker å ha regning på strøm og nettleie i sin helhet. Kall meg gjerne rar, men slik liker jeg det. Så jeg sa klart ifra til damen at jeg ikke var interessert av denne grunnen da. Men hun gav seg ikke.

- Men dette er noe vi holder på å ordne nå, slik at uansett strømselsskap man velger, så skal man fortsatt kunne få regningen i sin helhet.
- Mens du venter på at den nye ordningen skal komme i gang, så er det bare å gå inn i nettbanken å ordne avtalegiro
- Ja, men det er jo ikke noe vanskelig å ordne avtalegiro. Da går det automatisk i nettbanken med strøm, også får du jo bare ei regning på nettleie akkurat slik som du ønsker.

Jeg forklarte damen at jeg virkelig ikke var interessert i dette tilbudet nå. Men at hun kunne jo ringe tilbake til meg når det var blitt ny ordning på dette med regning, så kunne vi snakkes om det da. Men fortsatt ville hun ikke gi seg til tross for at jeg gjentatte ganger hadde sagt at jeg ikke var interessert. Så tilslutt jattet jeg bare med henne til hun var ferdig å snakke før jeg takket atter en gang for tilbudet hennes, å tilslutt var hun jo nødt til å legge på. Men hun var pågående til siste sekund, og lo av meg i telefonen gjorde hun også.

Greit at damen syntes jeg er teit som takker nei til et tilbud for den grunnen jeg hadde. Men det er mitt ønske, og hun må respektere det. Og uansett hvor teit hun synes jeg er, så gir ikke det henne rett til å le av meg i telefonen. Det er jobben deres å selge, men uten respekt for menneskers ønsker, så nekter jeg å tro at salget blir så bra som de håper på.

Så hvis du er telefonselger, husk at et "nei jeg er ikke interessert" eller et "nei takk" faktisk betyr nei. <<Get over it>> å prøv å ringe neste kunde da. Å hold dere for gode til å være frekke, frekkhet gir dere bare et dårlig rykte!

- Bilde lånt fra google

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Forsiden Om meg Fødselshistorie 1 Fødselshistorie 2 Facebook Kontakt meg

Malin Lauritsen

Malin Lauritsen 28, Bodø
Huttetuu@hotmail.com er min mailadresse hvis noen vil kontakte meg

Instagram

Søk

Widgets

hits